اشعار محمد قهرمان

اشعار محمد قهرمان

شعر و ادب ایران زمین
اشعار محمد قهرمان

اشعار محمد قهرمان

شعر و ادب ایران زمین

به دل جمع درین دایره گامی نزدم(محمد قهرمان)


      به دل جمع درین دایره گامی نزدم

      **********
       
      به دل جمع درین دایره گامی نزدم
      گرچه پرگار شدم دور تمامی نزدم
       
      آهی از دل ندواندم به سر راه سحر
      گلی از ناله ی خود بر سر شامی نزدم
       
      ضعف تن سایه صفت داشت زمین گیر مرا
      بوسه چون پرتو مه بر لب بامی نزدم
       
      ساز افتاده ز کوکم خجلم ای مطرب
      که به دلخواه تو یک بار مقامی نزدم
       
      خصلت من چو دگرگونه شد از گشت زمان
      طعنه از پختگی خویش به خامی نزدم
       
      تشنه ی شهرت بیهوده نبودم چو عقیق
      زخم بر دل به طلبکاری نامی نزدم
       
      راه بردم ز قناعت چو به چشم و دل سیر
      بر سر خوان فلک لب به طعامی نزدم
       
      من که با شور سخن شعله دماندم از سنگ
      در دلت آتشی از سوز کلامی نزدم
       
      گرچه ای غنچه دهن تشنه ی بوسی بودم
      لب خواهش نگشودم در کامی نزدم
       
      سرگران از من مخمور گذر کردی دوش
      رفتی و از می دیدار تو جامی نزدم
       
        محمد قهرمان
        ۱۱ / ۱۲ / ۷۴

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.